söndag 24 juni 2012

Sanningen om min vackra hud!

HAHAHA, garva åt rubriken! Den är bara så ironisk! 

Men jag har en liten speciell metod för att hålla min hud ren och fräsh. Jag tvättar alltid ansiktet på kvällen med smink borttagning och clerasil. Och finnarna håller sig oftast borta. Har fått bra anlag när det gäller finnar, väldigt sällan jag får det. Men när väl hemskheten är framme så är Tandkrämen min bästa vän!

jaja, nu kommer ni alla tänka på vad alla storbloggare säger och tycker om det här. Då de sätter ett stort kryss över tandkräm till finnar. " ohh det torkar ut er hud" blabla, man är ju fan inte så dum som tjejen är nedan och och smetar in  hela fejan i tandkräm. En klick tandkräm över finnen du vill ha bort räcker. Dagen efter är det bara att tvätta bort det och den är redo att klämma. Det finns ingen bättre lösning. Det är faktiskt så att tandkräm innehåller mentol och andra bra grejer som torkar ut finnen och får den att läka bättre. Men har man känslig hud kan det mycket väl vara så att man ska undvika det. Men för mig, det funkar perfekt! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar