tisdag 12 juni 2012

Alanya stad

Godmorgon upplandsväsby! 

Sitter nu här, medan jag egentligen skulle sovit. Klev upp kvart i sju för att gå på första lektionen. Spanska. Men givetvis var det ingen där och kursen var över. Så gick upp helt i onödan. Men istället får jag ju tid till det här! :)

Tänkte först visa bilder ifrån fredags. Dagen innan vi åkte hem tog vi oss en hel eftermiddag inne i Alayna. Vårt hotel låg liksom som en förort till Alanya så vi tog buss dit och taxi hem. Tog ungefär en kvart att åka.
Väl där gick vi i massor av affärer och såg staden. Hur mysigt som helst. Vi åt på restaurang och gick till den berömda Cleopatra stranden. Hur fin som helst och vi hade underbart väder! :)

Så jag ger er först bilder ifrån den dagen! :) och jag ska förklara lite vilka vi var som åkte. :)
Jag, mamma åkte till Turkiet tillsammans med vår vän Patricia och hennes två barn Wilma och Liam. 
När vi hade vart i Turkiet i en vecka kom några vänner till Patricia som mamma en gång träffat. Det var mormor Ann-Louise hennes dotter Anna-Lena och hennes två barn Saga och Wilma :) 
hänger ni med? :)

 Wilma! Dotter till Patricia som dock inte följde med till staden. Visar bilder på henne och Liam nästa gång!



Wilma, Anna-Lena och Saga på Cleopatra stranden


 Ann-Louise. Saga och Wilmas mormor! 
Detta gäng är ifrån Norrland. Så himla sköna och hade underbar dialekt! :)



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar