söndag 10 juni 2012

home sweet home.

Heej på er alla underbara läsare! Nu är jag  hemma i det kalla, regniga Sverige och om ni visste vilken underbar resa jag har haft. Vill redan tillbaka till värmen och solen och det härliga sällskapet! Trots de 2 underbara veckorna vi hade, ville jag ännu inte lämna det fina hotellet, all glad personal och de nyfunna vännerna samt det härliga sällskapet från Norrland. Vi hade helt enkelt en underbar vistelse i Konakli i Alanya. Har mycket att berätta men eftersom vi var hemma i Trollhättan halv 6 imorse och vaknade vid halv 11 så ligger min energi på noll just nu. Så jag ska sätta mig och kolla igenom bilderna jag tagit och kanske redigera lite. Men imorgon kommer det att komma en bildbomb ifrån resan och text om allt som vi gjorde. Även fast det inte bestod av så mycket mer än sol och bad.

Har ändå hunnit med mysa och träffa min underbara pojkvän som jag saknat så himla mycket idag! Han var den enda som fick mig att längta hem lite granna. Och det var så skönt att få träffa honom igen! :) Fick också klart och tydligt bekräftat för mig att jag var neger och brun som en turk! ;) haha, det var la skönt att höra eftersom så fort jag satte mig på planet kändes det som att all färg försvann. 
Kan också berätta att det känns konstigt att ta på sig jeans igen och dra en huvtröja över huvudet då jag i Turkiet gick i bikini dagarna i enda och försmäktade i värme! igår var det hela 32 grader i skuggan! :p 
Fick också denna dag önska mat och jag hade menyn helt klart för mig. Hemmagjort potatismos med kokt körv. ohh fyyy fan va gött det var! han typ levt på pommes där nere, så att få lite husmanskost i kistan var bara så underbart gott! 
Imorgon går jag till skolan igen och tillbaka till verkligheten. Blir nog ganska bra ändå, endast 4 dagar kvar i skolan. Sen sommarlov! Just nu är det bara solen som saknas! Det var inte lite deprimerande att kliva på planet i Altalya med strålande sol och kliva av i spöregn och 10 plusgrader.. Men nu är det som det är och jag ber till vädergudarna att det snart ska bli sol så mina bruna ben får glänsa i jeansshortsen!

Här får ni några bilder så länge! Imorgon kommer mycket, mycket fler. Jag kommer också förklara vilka vi var som var på denna resan. Vi var ju ändå 9 pers. Kan va bra att reda ut lite så ni förstår vilka vem är när jag förklarar imorgon! :) 

Massor av kärlek till er. 






1 kommentar:

  1. oh va brun du är på sista bilden!
    kan du inte visa en bild på brännan? :) hoppas du haft en det super bra! KRAM

    SvaraRadera