torsdag 22 mars 2012

jag är en vampyr som inte sett solljus på 1000 dagar

hej bloggen, nu är jag tillbaka. lite smått iallfall!
hade en liten bloggpaus därför att jag inte riktigt mått 100 %. Mycket som går runt i huvudet samt att jag blev väldigt sjuk natten till onsdagen..
Men mina känslor har nu samlat sig och jag hoppas, hoppas innerligt att detta håller sig nu!
Vaknade upp med högfeber i onsdags och jag kände det på mig då jag var så gott som död i tisdags. Gick runt och snörvla och hosta överallt, samt att min huvudvärk gjorde det svårt för mig att fokusera på lektionerna, jag ville bara sova!
Idag torsdag har febern än så länge hållt sig borta och jag hoppas innerligt att den inte kommer tillbaka. Men för säkerhets skull stannar jag hemma imorn också.. Pappa kommer snart och hämtar mig här i trollhättan så att jag kan komma hem och hämta kalaskläder till Lördag då morfar fyller 70 år! :) och jag hoppas verkligen att jag är pigg och allert till dess!

Kan också berätta att inatt stod jag och beskådade den stora branden som brutit ut i ett av studentlägenhets husen mitt emot vår skola MÅG. Det började brinna halv 8 och halv 1 på natten var den fortfarande inte släkt.
Det gick helt enkelt inte att rädda då det bara spred sig till hela byggnaden. Tillslut fick dom riva en hel husvägg för att komma till elden.. Orsaken till branden var att ett elskåp hade tänt till och som sen ledde till en hel brand.. helt sjukt och man förstår hur lätt en brand kan bryta ut!

Och hur avundsjuk är jag inte på er som kan va ute i det härliga vädret!? själv har man legat och sovit bort dessa underbara dagar?! ohh, jag vill också få vårens solstrålar på mig! :(
nej nu börjar tiden rinna, pappa är snart här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar