måndag 9 januari 2012

godnatt på er!

godkväll på er!
Ska snart hoppa i sängs efter en dag med pojkvän och vänner! :)
Ska spendera sista lovdagen imorgon med Julia ute på Överby och sen ska vi ta oss ann att baka eftersom vi har fika på tisdag! :)

Har inte så mycket mer att hälsa er, ska lägga fram lite kläder till kommande vecka, borsta tänderna och lägga mig i sängen med denna underbara boken!
Nämnde för ett tag sen att jag lånat en bok i skolan. "Niceville" Lånade just den eftersom jag blev så otroligt tagen av filmen när jag och Max kollade på bio! :) En av de bästa filmerna jag sett, och kände mig därför tvungen att läsa boken! :)
Givetvis finns det massa i boken som inte är med i filmen, men båda är lika bra för det! :)
Ni som sett filmen-läs boken, och för er som läst boken - Se filmen!
Eller för er som inte gjort något av det, - Gör båda! :)
Handlar om hur Negresserna blev behandlade av de vita under 1960-talet då det arbetade som hembitäden, och uppfostra deras ungar. Otroligt hemsk och gripande berättelse med ett lyckligt slut! :)

Nä nu får jag hoppa i sängs, ska ju ställa klockan imorgon! Puss hej! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar