onsdag 14 december 2011

Jul i Göteborg!

Hej på er! :) Har nu kommit ur duschen och tänkte blogga lite!
Har haft en hel dag i Göteborg med klassen och alla andra medie 2:or och 3:or!
Vi tog oss till konstmuseumet oh gick runt där och kollade och hade lite uppgifter att göra. En av utställningarna var tex barnboks målaren Jan Lööf som har gjort Skrot-Nisse. Och minnen ifrån min barndom kom genast upp när man fick se alla dockor och målningar av dom, och att dom i ett litet lekhus visade filmen! ohh :') Älskade verkligen skrot-nisse! Och tänk nu när man är större ser man ju den dåliga kvalitén och att det verkligen är dockor, vilket jag inte trodde när jag var liten!

För er som inte har en aning om vad jag fladdrar om så får ni nu ett litet klipp!



Kan va bland de sämsta, men då var det kul! Dock var många elaka i rollerna och man blev ofta rädd ;) Men detta är helt enkelt kult!
Efter konstmuseumet fick vi gå runt i stan och göra precis vad vi vill! Fick köpt mina två sista klappar och min julklänning som jag sprunit land och rike runt om för att hitta ( så känns de iaf..) Köpte mig också ett linne som jag velat ha länge, och funderar på att ha till Nyår med mörka byxor och svart kavaj! :)




Indiska 499:-

Carlings 199 :-
Två små hemliga paket... ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar