tisdag 3 juli 2012

trött..

Hej på er! oj här har det varit dött i några dagar nu, ursäktar för det. Men guud vad trött jag är! Känns som att jag fortfarande inte har laddat upp mig efter helgen. Jobbet på bröllopet gick väldigt bra, men oj vad det fanns saker att göra. 2 personer på 130 gäster. Det var ett jävla spring och jobb. Men det var också väldigt roligt. Gästerna kom inte förens vid halv 12 på kvällen, men vi hade jobbat sedan 7. Det avslutades vid 4 tiden på morgonen och sen upp och jobba klockan 8 på söndag morgon för att servera på bröllopsbrunch. Vi jobbade alltså 17 timmar och sov 3. Vilket gör att pengarna vi fick var ganska snålt. Fick endast 1200 för allt slit. Det var ändå jag och Sanna som gjorde allting på kvällen. Och vi borde väl kanske sagt ifrån att det var för lite, men vi kunde inte med... När vi räknade på vad vi skulle få var det 1300 så de bedrog oss på en 100. Men både jag och sanna hade väl känt, att 1500 var vad vi borde ha fått, minst!
Men som sagt, vi sa ingenting och det får vi ju ta oss skulden till.. men jävlar va trötta vi var. Sten somna på vägen hem och stensomna när jag kom hem. Vaknade vid 19.00, gick upp och åt sen somnade jag på kvällen direkt. hahha, helt slutkörd!

På måndag morgon var det upp halv 7 för ännu en vecka, men också sista veckan på Åsevi. Ska bli skönt att vara ledig resten av sommaren, så nu får gärna det fina vädret komma. Det har vi ju knappt fått se på hela Juni...

Så nu är jag hemma efter dagens arbete, oh fy vilken seg dag! Men nu kan jag bara slappa och koppla av. Får se vad jag hittar på.

Hör av mig senare också, puss på er!

It doesn't mean i'm afraid of all the things that you say
But I just think we should stay
Stuck in the moment today
And as the seasons roll back
No matter how hard I try
Summer will end and the leaves will turn again

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar