torsdag 19 juli 2012

Last day was my 17'th birthday


Hej mina sötnosar! :) Har nu landat och bara tagit det lungt hemma i soffan med mamma. Jag och Max vaknade hos hans mormor och tåg bussen hem runt halv 2 tiden. Bussresan tog dock 2 timmar så var hemma runt 4 halv 5. Sen dess har jag bara tagit det coool lungt. Hur härligt som helst. Var helt slut efter gårdagen. 

Igår hade jag en av mina bästa födelsedagar. Pojken i mitt liv tog med mig till Göteborg på hemlig resa för att få min hemliga present. Vi kom fram till göteborg och gick bort till Valhall för att kolla lite Gothia matcher med Max kompisar Oskar och Adam. Vi gick sedan till en mysigt café och satt där. Jag och Max gick sen mot min present. Hur nervös som helst då jag inte hade en aning om vad han lurat ihop. 
Han tar mig in till 5an huset och stannade mig och sa : "Okej Amanda, du har gissat rätt." Jag fattade ingenting eftersom jag gissat på tusen saker. "-ah du gissade rätt. Dags att go crazy! Du ska få shoppa för 1500 kr. Och jag blev helt ställd och gick in i chockmode. Jag visste varken ut eller in, om jag var glad eller ledsen. I den stunden stod allt bara still och jag kände, men gud, jag kan ju inte shoppa upp dina pengar?? 
Men jojemän! Så var det. Så i chock gick jag hand i hand med min älskling in i SMYCKA för att köpa mitt efterlängtade Tomas sabo armband samt en fin berlock. Hade ett sådant för 2 år sedan som jag samlat på mig massor av berlocker. Men tyvärr blev det stulet... 
Nöjd som fan över armbandet var jag tvungen att sätta mig ner och andas. Min chock var helt sjuk. Satte mig ner och tänkte på vad fan jag vill ha. Jag var så nöjd med mitt armband och eftersom det gick på 700 kr kände jag mig nöjd och belåten. Det räckte gott och väl. Men nej! Max skulle då köpa ytterligare saker till mig för dem återstående 800 kronorna. I  panik ringde hem till mamma och storgrät av glädje och rördhet med en skrattandes Max bredvid mig och bad om hjälp vad fasen jag ville ha för någonting.
Tillslut kom jag hem stört nöjd och med en glad pojkvän! :) Med mig hem mer hade jag ett värmeskydd värt 145 kr och en hårinpackning värd 400 kr. Samt Bodyshop bodylotion och dusch gel värd 255. 

Att shoppa upp min pojkväns pengar kändes absurt, men oh så glad jag är över grejerna. Armbandet  var helt klart pricken över i. Så underbart att ha tillbaka kjedjan runt min handled och samla dyra berlocker! Tack min älskling. Vet inte vad jag ska komma på att göra för dig i november. Men jag ska komma på något. Något riktigt bra. <3

Mitt älskade Tomas sabo armband!

Min favoritdoft ifrån The bodyshop.


Hårinpackning för färgat och skadat hår. Som ger glans.


Värmeskydd i spray.

Jag hoppas verkligen att hårprodukterna går samman med mitt hår och att det fungerar bra. Det får jag reda på imorgon då jag ska testa dem! :)
På kvällen åkte vi hem till hans faster som jag skrev igår och hade en super mysig kväll. Fick därifrån med mig 2 stycken jackor. Silken shoppingtur i Carinas jackgarderob samt att jag fick en present av Max mormor. En jätte fin skarf som jag stöört älskar! Kan visa er imorgon!
Super nöjd tjej säger nu godnatt. Puss på er alla! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar