lördag 14 juli 2012

lycklig och förvånad - Lars älskling Winnerbäck

Hej på er mina underbara läsare och vänner! :) Har nu vaknat efter en sådan sjuk och underbar gårdag! 
Eftersom det var fredag den 13:onde hade vi givetvis inte turen med oss. Tog bussen till trollhättan och var då inne på terminalen klockan 11.25. Tåget skulle avgå 11.27 så vi gick direkt till spåret där vi visste att det skulle avgå. Men när vi väl kommer dit är alla skärmar svarta och nästan inget folk. WTF? 
Så efter kanske 1 minut ropar det ut i högtalarna att tåget givetvis skulle ersättas med buss. Vi tänker va faaan, och börjar raskt gå mot ersättningsbussen. Då har ju busshelvetet redan åkt?! Så kvar på stationen fick vi sitta i 40 minuter och sen sätta oss på 600 bussen till Göteborg som tar nästan 2 timmar. YEY! 
Väl framme spöregnade det, men det gick snabbt över. Hade en underbar dag i affärer osv. Tappade givetvis mitt nya svin snygga armband. Ingen aning om vart och när det for av min arm, men borta är det :'/ 
När vi sedan blev hungriga hade pappa gett förslag på en god thaimats restaurang borta på heden. Så vi gick och letade upp det. Men givetvis STÄNGT! Så vi powewalka hela vägen från heden tillbaka in i 5:an huset och satte oss på kinarestautangen som finns där. Dyng svettiga satte vi oss och möla i oss mat (vi var hungrigare än en hel vargflock tillsammans!) och sedan tog vi oss tillbaka mot heden och ställa oss i kö för insläppet i Trädgårn! Möttes dock av det sämsta förbandet, nån jävla Anna järvinen som inte hade gått ur pyjamasen och sen ställde sig och sjöng, slicka sig runt munnen och var allmänt mysko..  

Sen var resten av kvällen helt fantastisk! Vi fick grymma platser långt fram, kanske 4 rader framför oss. Nästan som man kunde känna på honom, fast nä. Men man kunde iallfall se spottet som ibland kom ur hans mun när han sjöng. NÄRA enough?! :D 
Och vilken show han bjuder på den där Lars. Kan nästan jämnföras med Håkans spelningar. Fast än är han inte riktigt där. Men nära, väldigt nära! Det var iallfall sjukt bra, och jag mådde så otroligt bra efteråt. Energin man fick satt kvar länge i min kropp. Så länge fram tills det att korven och moset vi stannade på bögens och åt slank ner. Så sten somna jag i bilen resten av vägen hem.

En underbar dag i Göteborg och en oförglömlig dag tillsammans med min bästa vän!  



CHECKA MIN UBER SNYGGA JACKA JAG KÖPTE IGÅR!!! :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar