måndag 26 september 2011

trött och sleeeten!

sitter här och bara vill slänga mig i sängen, orkar inte skolan, orkar inte Salam( sämsta matte läraren ever) och alla lääxor!
med min sorg ska jag släpa mig till duschen och sen ska jag kolla på svenska hollywood fruar!

Igår tog max ut mig på en överraskning som jag tidigare sa att han lyckats av slöja ^^ haha MAX : " amanda, vill du att mamma ska ha kvar din väska i bilen eller tar du med den in i bion" HAHAHA, han är så goooer ! :***
men, jag visste ju inte vilken film det var vi skulle se, och det blev en otroligt posetiv överraskning. Hade aldrig hört talas om varken filmen eller boken, men det blev en av de bästa filmerna jag sett, och jag måste läsa boken! En så otroligt stark och berörande film om hur de svarta kvinnorna behandlades i de vitas överklassiga hem som hembiträde under 1940 - 50 talet.
Det är helt sjukt hur vi vita kunde se svarta människor som en hög skit och underklassade!
Jag rekomenderar filmen till alla, en underbar och rörande film som väcker många känslor! En av de bästa filmerna jag sett!
Jag älskar dig max kjellgren, och jag uppskattade verkligen denna överraskning! :)

ojoj, fem minuter kvar tills hollywood fruarna börjar! det får bli en snabb dusch i pausen! :D hejdå på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar